5 de maig 2024

Abraham

Abraham anava i venia per l'estança principal de la casa repetint en veu alta: 

-Oh, Déu, per què em poseu aquesta prova tan terrible? Per què em demaneu que us ofereixi en holocaust Isaac, el meu fill estimat? 

La seva esposa Sara ho escoltava amagada darrere la cortina de l'habitació i no se'n sabia avenir. 

-Demà, senyor? Voleu que demà sacrifiqui el meu fill al país de Morià? Dalt la muntanya que m'indicareu? Així ho faré, Senyor. 

Sara, tement el que podia haver passat, va afanyar-se a anar fins al bagul on el seu espòs guardava el pastiller d'antipsicòtics i va veure que feia tres dies que no es prenia la medicació. Va agafar tres pastilles i va anar a la cuina on les va dissoldre amb el vi d'Abraham. 

L'endemà la família va fer vida normal.

--

Josep Torrent, 'Eines de matar'. Pagès Editors, 2023